Aika tarkalleen kolme vuotta on kulunut siitä kun ensimmäinen erä ISPIRI:n vanteita saapui varastoon ja WheelTrade.fi:n tarina virallisesti alkoi. Tein ensimmäiset nettisivut, ensimmäisen painetun kuvaston sekä luonnollisesti neuvottelin tukun maahantuontisopimuksia eri toimijoiden kanssa joista osa on mukana edelleen kaudella 2019. Mutta menneisyyden muistelu ei auta vaan pitää olla kiinni myös tässä päivässä. Blogin kirjoittaminen on yksi näistä muutoksista koska haluamme näyttää että teemme tätä täydellä sydämellä ja harrastamme myös itse autoja ja niiden rakentelua. Samalla pystymme kertomaan teille laajemmin projekteista, uutuustuotteista sekä tapahtumista missä vierailemme. Oikeastaan taivas on rajana, ideoita saa myös nakella , katsotaan mitä kaikkea voidaan toteuttaa!
Aloitetaan kuitenkin ensimmäinen postaus vähän menneisyydellä ja isketään tarinaa miten viime vuoden Hötsissä debytoinut Scirocco päätyi työn alle. Seuraavissa osissa perehdymme tulevan kesän vanneuutuuksiin ja samalla valoitamme myös eri brändien taustoja
Mutta siihen Sciroccoon
Vuoden 2017 syksyllä oli tilanne että perheestä puuttui kokonaan auto kun ilmajousilla kulkenut Leon X-perience ja kesän avoautoilut hoitanut C70 Volvo menivät molemmat kaupaksi alle viikossa. Samalla töissä painettiin pitkää päivää pitkin maakuntia ja perheelle tarvittiin kulkuneuvo kun uuden käyttiksen tulemisessa arvioitiin menevän 2-3 kuukautta. Niinpä paikallisen autoliikkeen valikoimasta löytyi vähän ajettu Scirocco lempivärissäni.
Käyttis saapui aikanaan mutta toisen auton tarve oli sillä aikaa kasvanut sfääreihin kun parempi puolisko lopetteli opiskeluitaan ja työharjoittelujaksot painoivat päälle. Niinpä Rocco sai jäädä taloon ja maltoin jopa kevääseen ajaa vakioalustalla kunnes alle vaihdettiin TA-Technix extralow coilover tolpat ja Veemann V-FS27R vanteet jotka ovat muuten omasta mielestäni yhdet valikoimamme hienoimmista! Kesä mentiin (auton)maha maata raapien ja kaikilla oli kivaa (no, paremman puoliskolla ei niin kivaa)
Syksyn tullen auto oli tarkoitus myydä mutta erehtyin sitten selaamaan nettiä ja löysin R-korisarjan edullisesti ihan Suomesta. Koska en pelkkää R-lookkia halunnut niin samalla mieleen muistui kuvat leveillä lokareilla varustetusta Rocosta ja kappas vain, Ingo Noakin kaaret lähtivät tilaukseen ja ajatus myynnistä haudattiin yhdessä perheen pahan päivän säästöjen kanssa.. Sitten piti vielä löytää joku joka toteuttaisi nämä kaikki visiot mutta aika nopeasti selvisi että kukaan ei halunnut pilkkoa minttikuntoisen auton kaaria joten itse oli alettava seppäämään kun tulihan se jossain sosiaalisessa mediassa vahingossa luvattua valmiiksi Ouluhalliin. Voin kertoa että pari kertaa tuli mietittyä että mitähän mää oon tekemässä. Myös perhe ja työelämän yhteensovittaminen on haasteellista kuten kaikki tietävät ja kun siihen lisätään vielä tämmöinen pikku projekti niin alkaa olemaan tunnit vähissä vuorokaudessa. Niinpä pojistani nuorin, 6 vuotias moottoripää,istui väillä tuntitolkulla vieressä ojentamassa työkaluja jotta projekti valmistuisi. Sen verran sille jäi traumoja että monta viikkoa kysyi auton valmistumisen jälkeen "eihän isi tänään mennä hallille". Kuitenkin kolmen viikon intensiivisen öisin ja viikonloppuisin tehdyn rakentelun jälkeen auto oli kuin olikin Hötsissä, tosin osin keskeneräisenä. .
Koska tekevälle sattuu niin esimerkiksi vanteet tilattiin sokkona ja eihän ne etukaaret levittäneet ihan niin paljon kun piti joten ne on pakko vaihtaa tälle kesälle uusiin. (Siitä, minkälaiset lopulta alle päätyy en ole vielä päässyt itseni kanssa yhteisymmärrykseeen) Putkiston tilasin väsyksissäni vahingossa tavalliseen puskuriin joten Jari pilkkoi puskurin osiin ja heppari uudestaan kiinni ja aivan kuin hommaa ei muutenkin olisi riittänyt niin 1,5 viikkoa ennen tapahtumaa tilasin vielä penkit autoon. Mutta, summa summarum, itse selvisin hengissä, lompakkokin toipuu varmaan parissa vuodessa ja kototanakin jo puhutaan eli ihan onnistunut projekti!
Nähdään kesän tapahtumissa!
VW Scirocco mk3
- TA Technix extra low coilover
- R-korisarja - sis. puskurit ja helmat
- Ingo Noak kaarilevikkeet, alkuperäiset kaaret leikattu alta.
- Kuppipenkit , itse suunnitellut asennuskiskot.
- ISPIRI FFR5 11x20 ET28 Ultra Concave vanteet. Edessä 12mm spaceri, takana 16mm
- Custom made putkiston haaroitus
Lämmin kiitos
- Jari Ristikaarto - putkisto
- Sampsa Komulainen - suuntaukset yöllä
- Huippufixi - maalaus
- Ispiri Wheels - Neville Carson
- Point-S Oulu - auton säilytys ja rakentelutilat, henkilökunta kaikesta avusta
- Jape Tiitiselle kiitos Ouluhallin kuvasta!
Omistaja
- Ville / Wheeltrade.fi
Comments